SEL2470GM
G Master
Intervju s inženjerima
Inženjeri tvrtke Sony govore o konceptu objektiva serije G Master koji se temelji na tehnološkoj inovaciji i beskompromisnom optičkom dizajnu.
G Master
Inženjeri tvrtke Sony govore o konceptu objektiva serije G Master koji se temelji na tehnološkoj inovaciji i beskompromisnom optičkom dizajnu.
Planiranje proizvoda
Akira Shiraishi
Shiraishi:
Kada smo 2013. predstavili seriju α7, okupili smo skupinu čiji su prioritet bili objektivi za zumiranje F4 i relativno mali objektivi fiksne žarišne duljine koji su se temeljili na principu male veličine i visokih performansi. Dobili smo i zahtjeve mnogih korisnika za objektive za zumiranje F2,8 i objektive fiksne žarišne duljine F1,4.
U međuvremenu su kućišta fotoaparata nadograđena s razlučivosti modela α7R od otprilike 36,4 milijuna piksela na α7R II razlučivosti 42,4 milijuna piksela i stabilizacijom slike u 5 osi.
Tehnologija senzora slike i dalje se razvija, a visoka razlučivost univerzalna je vrijednost koja će biti sve važnija. I zamućenje objektiva univerzalna je vrijednost, a obje će i dalje biti tražene. Usporedo s razvojem objektiva za zumiranje s velikim otvorom blende F2,8 i objektivima fiksne žarišne duljine F1,4 predstavili smo novi brend s učinkovitim spojem visoke razlučivosti i zamućenja.
Sony zna kakva je budućnost senzora slike, a taj će objektiv ostati relevantan i uz poboljšanje radnih značajki fotoaparata
U sklopu novog G Master brenda razvili smo sljedeća tri proizvoda: standardni objektiv za zumiranje FE 24 – 70 mm F2,8 GM, koji postiže razlučivost klase objektiva fiksne žarišne duljine pri svim žarišnim duljinama, objektiv za portrete FE 85 mm F1,4 GM, čija je najvažnija karakteristika prikaz zamućenja od točke najoštrijeg fokusa do pozadine, i telefotoobjektiv za zumiranje FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS, za snimke visoke razlučivosti u telefotografskom načinu rada i prikazu zamućenja u spektru za snimanje portreta.
Ti objektivi koriste različite inovativne tehnologije, npr. novu tehnologiju XA (ekstremno asferičnih) elemenata objektiva. Sony je vodeći proizvođač senzora za sliku te ima jasnu viziju o razvoju senzora slike u budućnosti. Serija G Master prati taj napredak razvojem objektiva za budućnost.
Zamjenik glavnog direktora (Odjel za mehanički dizajn objektiva)
Masanori Kishi
Kishi:
Tijekom razvoja serije G Master koristili smo XA (ekstremno asferičan) element objektiva s površinskom preciznošću od 0,01 mikrona. Asferične je objektive izrazito teško proizvesti, stoga nas je zanimalo do koje razine možemo povećati površinsku preciznost.
Tijekom razvoja te tehnologije surađivali smo s inženjerima iz proizvodnog pogona korporacije Sony Global Manufacturing & Operations u prefekturi Aichi u Japanu, koji su razvili tehnologiju proizvodnje asferičnih objektiva te smo, nakon temeljite provjere svakog proizvodnog postupka, novi proces i implementirali.
Uvjeren sam da su objektivi XA koje smo napokon uspjeli proizvesti najkvalitetniji objektivi na svijetu. Njihovo usavršavanje do te vrhunske razine omogućila nam je, prema mojem mišljenju, jedinstvena tehnologija tvrtke Sony te uska suradnja s osobljem u proizvodnim pogonima.
XA (ekstremno asferični) objektiv u najvećoj mogućoj mjeri poboljšava radne značajke ostalih elemenata objektiva radi postizanja visoke razlučivosti i prirodnog zamućenja
Prilikom projektiranja objektiva obično ne dodjeljujemo istu učinkovitost i osjetljivost svim elementima objektiva, već dizajn radije optimiziramo tako da svakom elementu objektiva dodijelimo ulogu. U sklopu serije G Master, u kojoj se koristi XA element objektiva s velikom površinskom preciznošću, na taj način možemo ponuditi značajke kao što je mogućnost kompenzacije osjetljivosti i aberacije. To nam omogućuje izradu objektiva s najvišom razlučivosti do sada.
Mislim da smo u seriji G Master uspjeli ostvariti i razlučivost od središta prema kutovima slike i vrlo prirodno zamućenje jer smo uspjeli stvoriti XA elemente objektiva s izrazito visokom površinskom preciznošću od 0,01 mikrona. Bez pretjerivanja možemo reći da serija G Master ne bi bila moguća bez razvoja elemenata naših XA objektiva.
Stvaranje učinkovitije kombinacije nepodudarnih elemenata s frekvencijom od 50 parova linija po milimetru kao MTF osnovicom
Kishi:
Budući da visoka razlučivosti i prekrasno zamućenje po prirodi ne idu zajedno, teško ih je spojiti u njihovu savršenom obliku. Što se tiče razlučivosti, upotrijebili smo MTF1 s prostornom frekvencijom od 50 parova linija po milimetru za osnovicu dizajna, što je najzahtjevniji standard koji smo ikad postavili.
Viša prostorna frekvencija znači da objektiv bolje može reproducirati gotovo neprimjetne promjene kontrasta. Da bismo ostvarili taj cilj, u fazi projektiranja u potpunosti smo uklonili veći broj optičkih aberacija, primjerice kromatske aberacije i kome. Konkretno, da bismo uklonili aberacije iz kutova slike, nebrojeno smo puta ponovno pokretali simulaciju i uklanjali aberacije dio po dio sve dok nismo usavršili konačni optički dizajn.
Naravno, veća prostorna frekvencija sama po sebi ne jamči dobar objektiv jer, ovisno o objektu snimanja, može postojati mnogo komponenti niske frekvencije. Krajnji bi cilj trebala biti fotografija koja izgleda dobro kad je pogledate, stoga je najvažnije osmisliti dizajn dobro uravnotežen od niskih do visokih frekvencija.
Tijekom povećanja razlučivosti u fazi projektiranja objektiva morali smo kontinuirano provjeravati zamućenost. Simulacijom zamućenja provjeravali smo nema li poboljšanje MTF performansi negativan utjecaj na zamućenje.
Zamućenje objektiva vrlo je složeno, a postoje i različite vrste zamućenja, npr. prednje i stražnje zamućenje te zamućenje pri maloj i velikoj udaljenosti. Kako se vrste zamućenja razlikuju i prema žarišnoj duljini, donošenje zaključaka isključivo na temelju simulacije nije moguće.
Simulacije zamućenja stoga je potrebno stručno integrirati na temelju Sonyjevih stečenih iskustava i znanja, što nam omogućuje neprekidno otkrivanje novih efekata zamućenja koji oduševljavaju korisnike.
Slike simulacije zamućenja
Shiraishi:
Zamućenje je u optičkom dizajnu pod utjecajem nekoliko elemenata, a te je elemente u fazi optičkog projektiranja teško u potpunosti ukloniti. Pojedinačne razlike u konačnim proizvodima ne mogu se izbjeći, stoga se objektivi serije G Master prilikom proizvodnje provjeravaju i prilagođavaju jedan po jedan da bi se prije isporuke zajamčilo da stvaraju idealno zamućenje.
Da bi se ta prilagodba provela, potrebno je izraditi novu opremu za prilagodbu i u sam objektiv ugraditi mehanizam za prilagodbu. Mehanizme za implementaciju tog koraka obrade potrebno je izraditi unaprijed, no prilagodba zamućenja ostvarena na taj način omogućuje nam da korisnicima isporučujemo vrhunske objektive te smatram da je ta vrsta pristupa i entuzijazma važan dio G Master mentaliteta.
Modeli FE 85 mm F1,4 GM i FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS prvi put u objektivu Alfa koriste kružni otvor blende s 11 listića. Ono što je potaknulo razvoj trenutnog otvora blende s 11 listića jest potreba da oblici zamućenja prilikom korištenja velikih otvora blende u najvećoj mogućoj mjeri zadrže kružni oblik. Dodatna je prednost većeg broja listića mogućnost kompaktnijeg dizajna otvora blendi velikih promjera.
Objektivi se tijekom procesa proizvodnje prilagođavaju jedan po jedan da bi se zajamčilo stvaranje idealnog zamućenja
Zamućenje uz otvor blende s 11 listića
Zamućenje uz otvor blende sa 7 listića
Razlučivost i zamućenje optimizirani su optičkim dizajnom, a zatim testirani pomoću tehnologije pokretača tvrtke Sony
Kishi:
I ako postignete ravnotežu visoke razlučivosti i zamućenja te ostvarite najvišu razinu radnih značajki, one neće ništa značiti bez odgovarajuće preciznosti fokusa. Zato je bilo potrebno razviti vrhunsku preciznost. Da bismo vam omogućili da na najbolji način iskoristite radne značajke objektiva, seriji G Master dodali smo izvanredne mogućnosti fokusiranja kombinacijom inovativnih pokretača tvrtke Sony, koje smo razvili pomoću naše tehnologije i mehanizama optimiziranih prema optičkim karakteristikama pojedinog objektiva.
Objektiv FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS problem s težinom objektiva za fokus rješava podjelom grupe za fokusiranje, obično jednodijelne, u dvije zasebne grupe. Na taj se način težina ravnomjerno raspoređuje. Kombinacijom grupa za fokusiranje sa zasebnim pokretačima i zasebnim upravljanjem svakom od tih grupa omogućeno je kvalitetnije fokusiranje na objektivu, ne samo prilikom snimanja fotografija, već i videozapisa. Podjelom grupe za fokusiranje na dvije grupe stvara se lebdeća struktura, koja omogućuje učinkovito ispravljanje aberacija bez obzira na udaljenost objekta snimanja. Pomoću te strukture, kojom se potpuno samostalno upravlja, svaki pojedinačni element objektiva možete postaviti na idealnu poziciju, što pomoću uobičajene lebdeće strukture nije moguće. Tako se na najbolji mogući način iskorištavaju ugrađene radne značajke objektiva.br>
1. Supersonični motor (SSM) s prstenastim pogonom 2. Linearni motor
Snimajte potpuno drukčijim stilom pomoću inovativne tehnologije pokretača
Objektivi FE 85 mm F1,4 GM i FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS opremljeni su i sustavima sa SSM-ovima s prstenastim pogonom nove generacije. Time se SSM-ovi u A-mount objektivima optimiziraju za automatsko fokusiranje s prepoznavanjem kontrasta u fotoaparatima s izmjenjivim objektivom bez zrcala. Ako oni koriste i automatsko fokusiranje s prepoznavanjem kontrasta, potreban je izmjenični pogon, tj. neometana rotacija.
Smanjeno ometanje rotacije SSM-a po prvi put postignuto je kugličnim ležajem. Objektiv FE 85 mm F1,4 GM sadrži i dva senzora za položaj koji izravno otkrivaju objektiv za fokusiranje i njime upravljaju. Vrhunski SSM s prstenastim pogonom, dva senzora za otkrivanje položaja i napredni pogonski algoritam omogućuju kontrolu položaja objektiva na razini jednog mikrona, što omogućuje precizno automatsko fokusiranje.
Kishi:
Iskreno se nadam da će korisnici isprobati značajku "Eye AF (autofokus)" kombinacije objektiva FE 85 mm F1,4 GM i serije α7, kojom se u fokus stavljaju oči objekta snimanja. Tek nakon što to učine, shvatit će koliko je fokus ovog objektiva precizan. Standardni objektivi 85 mm F1,4 zbog male dubine polja ponekad imaju problema s fokusiranjem očiju pomoću značajke autofokusa.
Mnogi profesionalni fotografi koriste ručni fokus za precizno fokusiranje prilikom korištenja objektiva 85 mm F1,4, stoga mislim da je sjajno što smo olakšali postizanje te razine preciznosti pomoću autofokusa. Unatoč činjenici da je 85 mm F1,4 objektiv s vrlo malom dubinom polja, postigli smo dovoljnu razinu preciznosti koja fotografima omogućuje da, u skladu sa svojim željama, pomoću objektiva za fokusiranje u fokus postave ne samo zjenicu oka, već i kapke, krajeve trepavica, površinu zjenice ili odsjaj.
Inovativna tehnologija pokretača ugrađena u ove objektive omogućila nam je tu razinu preciznosti. Smatram da će to dovesti do potpuno drukčijeg stila snimanja jer su se fotografi do sada morali koncentrirati na precizno fokusiranje, dok sada mogu slobodno promijeniti kut pogleda i omogućiti objektu snimanja da se pomiče, zadržavajući zjenice u fokusu.
Poruka Akire Shiraishi
O objektivu FE 85 mm F1,4 GM imam posebno mišljenje. Prije deset godina dao sam intervju o objektivu 85 mm F1,4 A-mount: 85 mm F1,4 kultni je objektiv serije Alfa izvanrednih specifikacija. Po mom mišljenju taj je objektiv odličan predstavnik robne marke Alfa.
Prilikom stvaranja novog objektiva 85 mm F1,4, moja je želja bila stvoriti savršeni objektiv koji će nadmašiti sve prijašnje objektive. Mislim da smo upravo to i postigli, i nadam se da će i ostali dijeliti naše mišljenje o objektivu FE 85 mm F1,4 GM. Na temelju povratnih informacija naših korisnika o seriji F4, kojima smo ozbiljno pristupili, poboljšali smo radne značajke naših drugih dvaju objektiva serije G Master, FE 24 – 70 mm F2,8 GM i FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS. Nadam se da će trenutni korisnici serije F4 odlučiti isprobati i nove modele F2,8.
Poruka Masanorija Kishija
Istovremeno izdanje ova tri izvanredna objektiva u sklopu nove robne marke G Master natjeralo je nas, razvojne inženjere, da neprekidno podižemo ljestvicu dodavanjem što većeg broja značajki u svaki objektiv i omogućivanjem preciznog rukovanja, ne pristajući na kompromise. Nakon predstavljanja serije α7 primili smo mnogo vrijednih mišljenja i informacija od stručnih korisnika.
Ove smo proizvode plasirali na tržište nakon što smo na temelju povratnih informacija tih korisnika svaki detalj razradili do logičnog zaključka, bez obzira radilo se o rukovanju ili radnim ili drugim značajkama. Vjerujem da smo stvorili objektive koje mogu iskreno i samouvjereno preporučiti svima pa jedva čekam da ih korisnici počnu koristiti za snimanje fotografija i uz njih se zabavljati. Nadam se da će korisnici uživati u jedinstvenom spoju visoke razlučivosti i prekrasnog zamućenja uz nove objektive serije G Master.
NOVI PROIZVODI
Visoka rezolucija i spektakularni efekt zamućenja objedinjeni su u objektivima koji će još godinama nastaviti pružati vrhunske radne značajke s najnaprednijim fotoaparatima.