Prijeđi na sadržaj

Serija EXTRA BASS™

SRS-XB10/XB20/XB30/XB40, GTK-XB5

Snažan bas i sjajni svjetlosni efekti u jednom paketu

Glazbeni festival zbližava ljude zvučnom i vizualnom čarolijom, dok snažan bas i dinamično osvjetljenje stvaraju osjećaj kolektivne euforije. Serija proizvoda EXTRA BASS™ na inovativan način pristupa bežičnim prijenosnim zvučnicima i taj doživljaj donosi u domove, što korisnicima omogućuje da zajedno uživaju u jedinstvenim čarima glazbe.

Prožimajuća dinamika festivalskog okruženja

Slušanje glazbe više nije samostalna aktivnost – uz rastuću popularnost elektronske dance glazbe (EDM) i glazbenih festivala, ljudi su sve više usmjereni na dijeljenje glazbenih doživljaja uživo. Serija proizvoda EXTRA BASS pruža taj doživljaj bez potrebe za odlaskom na mjesto održavanja festivala ili koncerta. Da bismo postigli taj prožimajući glazbeni doživljaj koji nadilazi sam zvuk, nadogradili smo ključnu funkciju zvučnika, reprodukciju zvuka, svjetlosnim efektima i prijenosnom izdržljivošću te stvorili bežični zvučnik koji budi više osjetila.

Slika dijela proizvoda iz serije EXTRA BASS.

Čvrst oblik prilagođen basu i sjajna tehnologija rasvjete

Dizajnerski tim morao je pronaći odgovore na dva pitanja: kako vizualno predočiti basove karakteristične za EDM glazbu i kako stvoriti proizvode koji svojom izdržljivošću mogu omogućiti uživanje u jedinstvenim glazbenim doživljajima u svim okruženjima. Rješenje koji smo osmislili jest "čvrsta" konfiguracija koja omogućuje reprodukciju niskih frekvencija u kompaktnom i otpornom dizajnu. Osim što basovi poprimaju upečatljiviji i snažniji vizualni identitet u odnosu na plosnate i pravokutne zvučnike, EXTRA BASS dizajn sadrži i zaobljene uglove, što konfiguraciju čini još izdržljivijom. Čvrst dizajn odraz je onoga što proizvod nudi, a to je kombinacija snažnog basa i trajnosti.

Rasvjeta na rubovima zvučnika sinkronizirana je sa zvukom iz zvučnika, čime bas dobiva još jednu vizualnu dimenziju. Spojem čvrstog oblika i pametne tehnologije rasvjete stvorili smo dizajn kojim tehnologija EXTRA BASS postaje još uzbudljivija.

Slika rasvjete na proizvodu iz serije EXTRA BASS tvrtke SONY.

Zajedničko uživanje u glazbi

Takuma, glavni umjetnički direktor

Naša je ideja sažeti cjelokupno iskustvo glazbenog festivala – zvuk, rasvjetu i osjećaj zajedništva – u aktivan zvučnik. Kombinacijom kompaktnog i čvrstog oblika i tehnologije rasvjete postigli smo upravo ono što smo htjeli: zvučnik stvoren za zabavu.

Funkcionalnost zaobljenog oblika

Znali smo da će nam za stvaranje čvrstog dizajna koji će omogućiti reprodukciju snažnog basa i optimalnu prenosivost trebati savršeni oblici, materijali i dodatni elementi. Da bismo uskladili različite dijelove s različitim namjenama i pritom dobili čvrst i kompaktan izgled, zajedno s inženjerima testirali smo strukture s pretincima, na temelju čega smo zaključili da je zaobljeni oblik optimalan izbor. Osnovnom obliku zatim smo odlučili dodati dvije završne obrade. Gornja je površina obložena gumom, zbog čega vanjski dio uređaja djeluje jednostavno te je otporan na ogrebotine. Neravna površina s donje strane zvučnika pak doprinosi dojmu trajnosti i poboljšava prianjanje u ruci, zbog čega je zvučnik lakše nositi i postavljati na različitim mjestima. Kontrast završne obrade u dvije nijanse naglašava čvrstoću oblika i funkcionalnost dizajna.

Prikaz bočne strane zvučnika SRS-XB20 tvrtke SONY.
Prikaz prednje strane zvučnika SRS-XB40 tvrtke SONY.

Vizualizacija basa kroz spoj estetskih elemenata

Dizajnerski tim puno je pažnje posvetio zvučniku jer on nije samo ključan element zvuka s dubokim basom, već mora imati i vizualni učinak. Da bismo to postigli dizajnom, na rubove zvučnika postavili smo rasvjetne cijevi, a rešetku ispunili rupama. Ta značajka omogućuje jasan protok zvuka te praćenje vibracije zvučnika i promjena zvučnog tlaka, što vizualno naglašava snažne frekvencije basa. Rešetka je uz to konveksnog oblika, što ističe snagu zvuka koji se širi iz zvučnika. Koncept "snage" utjecao je i na dizajn boje kućišta; svijetle nijanse iz skupine BOLD COLOR naglašavaju vizualni identitet zvuka. Cjelokupni dizajn svih dijelova vizualizira bas na mnogo različitih načina, a uz to je i atraktivnog izgleda.

Svestranost utemeljena na izdržljivosti

Hibino, voditelj odjela za dizajn

Korištenje sustava bežičnih zvučnika u unutrašnjim prostorima polako zamire – sve više korisnika traži kompaktne zvučnike koje mogu nositi sa sobom i svugdje koristiti. S obzirom na to da je prenosivost sve važnija, razvili smo izdržljivi prijenosni zvučnik koji će zadovoljiti potrebe kampera, organizatora tuluma i ostalih korisnika kojima je najvažnija svestranost.

Dizajn svjetlosnih efekata koji dočaravaju ambijent festivala

U svijetu EDM glazbe osvjetljenje je ključan dio cijelog iskustva slušanja. Da bismo dočarali jedinstveni doživljaj festivala, stvorili smo shemu boja koja odražava dinamiku promjena u glasnoći glazbe. Rasvjetne cijevi koje se prebacuju između faza "hladnih" i "toplih" boja radi postizanja kromatskog kontrasta sinkronizirane su s ritmom, što vam omogućuje uživanje u pulsirajućoj svjetlosnoj paleti koja savršeno nadopunjuje visoke i niske tonove karakteristične za EDM glazbu.

Na temelju naše jedinstvene tehnologije za prepoznavanje ritma razvili smo algoritam koji prepoznaje promjene takta, i to u stvarnom vremenu. Rezultat je rasvjetna shema koja se slobodno prilagođava glasnoći i ritmu svake pjesme te ih naglašava pomoću pametnih značajki rasvjete. Zvučnik emitira i bijele bljeskove u skladu s ritmom, ali ne u monotonom i dosljednom uzorku. Bljeskanje ubrzava i usporava ovisno o tijeku pjesme, čime se automatski postiže dinamika rasvjete na pozornici.

Rasvjeta koja podiže atmosferu

Fujiki, dizajner

Bas i rasvjetu na glazbenim festivalima doživljavate na fizičkoj razini, a upravo to uzbuđenje koje osjećate u cijelom tijelu ono je što smo željeli postići. Prepoznavanje ritma i određivanje sheme boja ključan su dio dizajna rasvjete, ali znamo koliko je važno korisnicima pružiti stvarno, instinktivno uzbuđenje tijekom slušanja.

Intuitivan dizajn koji oživljava festivalski duh

Nijedan proizvod ne može sam po sebi korisnicima prenijeti ideju koja stoji iza njega. Stoga je dizajn kojim se prenosi ta poruka izrazito važan. Dizajnerski je tim u skladu s tim potrebama stvorio logotip serije proizvoda EXTRA BASS koji dočarava doživljaj snažnog basa i odražava koncept cijele serije. Tekst naziva EXTRA BASS razlikuje se po debljini; riječ "BASS" podebljana je i izraženija da bi se naglasila snaga proizvoda pri niskim frekvencijama, a slova su zbijena i odražavaju kompaktnost dizajna. Grafička podloga također ima važnu ulogu. Grafički elementi koji prizivaju osjećaj i zvuk koncerata uživo predstavljaju intuitivnu vezu između proizvoda i doživljaja glazbenog festivala.

Dizajneri pakiranja vodili su se idejom dinamičnog oblikovanja proizvoda i postigli izrazito dojmljiv izgled s fokusom na bas. Bas nije samo jezgra koncepta proizvoda, već i temelj značajki dizajna koje prenose poruku o proizvodu.

Bas u prvom planu

Matsuda, dizajner

Pakiranja se obično koriste za naglašavanje oblika proizvoda, no za pakiranja proizvoda iz serije EXTRA BASS odlučili smo u prvi plan postaviti bas. Cijela strategija komunikacije utemeljena je na toj ideji.

Uzbudljiva kombinacija rezonantnog zvuka basa i pametnog, dinamičnog osvjetljenja u proizvodima serije EXTRA BASS nadilazi tradicionalan koncept zvučnih sustava i u prvi plan stavlja novu temeljnu vrijednost: omogućivanje zajedničkog uživanja u glazbi u većim grupama, bez obzira na lokaciju.

*Dostupnost proizvoda ovisi o regiji i državi.